Polévka à la smoothie se špenátem, mladým ječmenem a chia semínky


Získejte energii z polévky plné vitamínů, kterou si můžete připravit jako populární smoothie. Recept na ni vám přináší Josef Tydlačka, šéfkuchař Spa hotelu Lanterna, který nově nabízí šestichodové vegetariánské raw menu.

Josef Tydlačka, šéfkuchař Spa hotelu Lanterna

Takzvané raw pokrmy jsou připraveny bez tepelné úpravy, díky čemuž jsou lépe stravitelné a mají také mimořádně vysokou výživovou hodnotu, protože si uchovají větší množství cenných živin, vitamínů a důležitých enzymů. A právě taková je i tato zdravá polévka, která skvěle chutná a přitom obsahuje látky působící pozitivně na naše zdraví.

„Mladý ječmen a kapusta mají velký detoxikační účinek. Kapusta působí preventivně při těžkostech s trávením, má vysoký obsah kyseliny listové, vitamínů a minerálů. Mladý ječmen reguluje překyselení organismu, hladinu cukru a cholesterolu v krvi. Zpomaluje buněčné stárnutí, je přírodním antioxidantem, probiotikem a pomáhá i při chudokrevnosti,“ vysvětluje Martina Žáčková ze Spa hotelu Lanterna, který se zaměřuje na kvalitní a zdravou gastronomii.

Připravte si lahodnou a zdravou polévku:

Přísady na cca 6 dcl (pro 2 osoby):

1/4 čerstvého ananasu, 1 banán, 1 stonek řapíkatého celeru, 1 zelené jablko, velká hrst čerstvých špenátových listů, šťáva z 1 citronu, 2 čajové lžičky mladého ječmene, 2 dcl vody (ti odvážnější mohou přidat ještě 5 listů kapusty na vylepšení polévky)

Příprava: Ananas zbavíme hrubé kůry a podélně rozčtvrtíme. Houževnatý střed nevykrajujeme, pokud máme vysokootáčkový mixér na smoothie, hravě si s ním poradí. Ani jablko nemusíme zbavovat jádřince, pouze případné stopky. Vložíme všechny suroviny do mixéru a rozmixujeme dohladka. Vodu doporučujeme použít ledovou, smoothie bude více osvěžující. K dozdobení polévku posypeme chia semínky a plody goji (kustovnice čínské).

Foto: Lanterna

Další zajímavé články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *